söndag 24 februari 2013

Checka fb x 35 000 ggr/dag

Alltså, räck upp handen ni som har smartphone! Och räck upp handen om ni också lider av någon facebook-sjukdom där man måste kolla startsidan ungefär 5 gånger per minut bara för att se om något nytt har hänt. Och om det inte har hänt något, ja, då blir man sur på ens vänner för att de är så himla tråkiga...

Jag försöker förstå fenomenet. Varför gör man så egentligen? Varför kollar man facebook var och varannan minut under hela dagen? Det sista man gör innan man går och lägger sig, kollar facebook i mobilen. Det första man gör när man vaknar, kollar facebook i mobilen. Snälla, hur mycket kan ha hänt under de 7 (10 för mig) h som du har sovit? Probably nada. Skvatt. Zero. NOLL.

Och HUR intressant är det egentligen att Kalle har käkat mat med sin sambo, Agda har köpt en ny tröja, Yngve ska minsann titta på melodifestivalen ikväll (Ojojoj breaking news! Det gör han ju aaaaldrig, jag som trodde att Yngve var en riktig mc-snus-tatueringar-karl!) eller att Orvar är trött efter sitt otroligt tråkiga jobb? Pisstråkigt rent ut sagt. Och jag får inte ut ett skvatt av det. Ändå uppdaterar folk, och ändå sitter jag där och Ooo:ar och Aaaa:ar till den nya tröjan och den jäkla melodifestivalen. Ska fan köra facebook-detox-delux...

1 kommentar:

  1. OMG! Så enig! Varför är jag ens intresserad av vad faster Bertha äter till frukost? Eller vad Rut hittar på med sina barnbarn?! Time fur face-tox!!

    /BitterKarl

    SvaraRadera